Wiecie ze Kocham fotografować, uwielbiam uwieczniać statyczne zdjęcia pięknych samochodów dlatego często brałem udział w zlotach i spotkaniach dużych imprez motoryzacyjnych. Raceism to ogólnoświatowy zlot pojazdów z całego świata, wszystkie najlepsze projekty jednego dnia zjeżdżają się w Polsce we Wrocławiu by można je było podziwiać w całej okazałości.
Dziś na tapetę wrzucam kilka zdjęć z 2019r BMW E9
BMW, które uwieczniłem na zdjęciach, to CSI 3.0 z 1973 roku. Znany wewnętrznie jako model “E9 ”, BMW po raz pierwszy wprowadził go w 1968 roku w postaci 2800 CS. W 1971 roku BMW wprowadziło modele 3.0 CS i 3.0 CSI, oba z 3-litrowym rzędowym 6-calowym silnikiem z pojedynczą kamerą. Różnica polega na tym, że 3.0 CS miał gaźniki i wytwarzał 180 koni mechanicznych, podczas gdy 3.0 CSI był wtryskiwany i wytwarzał 200 koni mechanicznych.
Większość osób, które nie są zaznajomione z klasycznym BMW, niewiele wie o CSI, ponieważ skupiają się na modelu CSL – limitowanej i lekkiej wersji E9 do homologacji BMW wydane w celu dołączenia do Mistrzostw Europy Samochodów Turystycznych Grupy 2 w latach 70’. CSL był w rzeczywistości oparty na CSI, ale obciął 210 kg, stosując cieńsze panele nadwozia i aluminium dla niektórych części nadwozia, takich jak maska silnika.
Silnik został oparty na 3.0 CSI z niewielkim wzrostem pojemności silnika z 2986 cm3 do 3153 cm3. Moc wyjściowa była zatem tylko o kilka KM więcej niż CSI. Pokazuje to rodowód wyścigowy i znaczenie 3.0 CSI, ponieważ bez niego prawdopodobnie nie byłoby CSL, samochodu wyścigowego, który zdobył wiele tytułów Mistrzostw Europy Samochodów Turystycznych w 70’.